کش سایت چیست؟ چطور در وردپرس فعالش کنیم؟

۴ بازديد

وب سایت‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برقراری ارتباط و ارائه اطلاعات به کاربران به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرند. با افزایش تعداد کاربران و میزان ترافیک در وب، سرعت بارگیری صفحات و کارایی وب سایت‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. یکی از راه‌های بهبود سرعت بارگیری وب سایت و بهینه‌سازی کارایی آن، استفاده از کش سایت است و اگر برایتان سوال شده کش سایت چیست؟ در این پست، به بررسی مفهوم کش سایت، عملکرد آن و تأثیرات مثبت آن بر روی عملکرد وب سایت‌ها خواهیم پرداخت

 

 

کش سایت چیست؟

کش سایت به معنای ذخیره‌سازی نسخه‌های پیش‌فرض و یا بخشی از صفحات سایت در حافظه داخلی سرویس‌دهنده وب است. این فناوری، با ذخیره سازی موقت اطلاعاتی مانند تصاویر، فایل‌های CSS و JavaScript، و سایر منابع یک صفحه ، اجازه می‌دهد تا درخواست‌های بعدی کاربران به سرعت بیشتری پاسخ داده شود. با استفاده از کش سایت، سرعت بارگیری صفحات بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد و استفاده از منابع سایت مانند cpu و رم سرور بهبود می‌یابد.

عملکرد کش سایت

عملکرد کش سایت به این صورت است که هنگامی که یک کاربر درخواستی را برای بارگیری یک صفحه ارسال می‌کند، ابتدا سرویس‌دهنده وب بررسی می‌کند که آیا نسخه کش شده از صفحه موردنظر موجود است یا خیر. در صورتی که نسخه کش شده موجود باشد، سرویس‌دهنده آن را به کاربر ارسال می‌کند و بارگیری دیگری از صفحه درخواست نمی‌شود. این عملکرد سبب کاهش تعداد درخواست‌ها از سرور میشود و در نتیجه باعث کاهش زمان لود صفحات می‌شود.

نحوه فعال سازی کش در وردپرس

برای فعال کردن کش در وردپرس، می‌توانید از افزونه‌های کش استفاده کنید که این نوع افزونه ها هم رایگان و هم پولی هستند اگر بخواهیم بهترین افزونه کش پولی را معرفی کنیم بدون شک wp rocket بهترین است که استفاده از این افزونه پیشنهاد میشود اما افزونه های رایگان هم وجود دارند که میتوانید با آنها نیز کش را در وردپرس فعال کنید ، دو  افزونه‌های محبوب کش در وردپرس، W3 Total Cache و Lite Speed است که بعد از نصب این دو افزونه از مخزن وردپرس میتوانید از بین تنظیمات افزونه فعال سازی کش را انتخاب کنید.

توجه

قبل از انجام هرگونه تغییر در فرایند ایجاد کش برای سایت خود، بهتر است یک نسخه پشتیبان یا همان فول بکاپ از وب سایت خود ایجاد کنید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید به آن بازگردید. همچنین، قبل از فعالسازی کش، باید به شما بگویم به دلیل تفاوت هر سایت با سایت دیگر ممکن است با نصب افزونه های کش ظاهر سایت شما بهم بریزد که در صورت تهیه فول بکاپ میتوانید آن را بازیابی یا ریستور کنید اما اگر میخواهید در ظاهر سایت شما تغییری ایجاد نشود و مشکلی برای سایتتان پیش نیاید پیشنهاد میکنیم از خدمات بهبود سرعت سایت ما استفاده کنید که در این خدمات کش سایت را فعال میکنیم و همچنین سرعت سایت وردپرسی شما را نیز افزایش میدهیم.

مزایا استفاده از کش

بهبود سرعت بارگیری

با استفاده از کش سایت، زمان لود صفحات به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این امر باعث افزایش رضایت کاربران، کاهش نرخ خروج کاربران و افزایش زمان بازدیدصفحات وب می‌شود.

کاهش بار سرور (هاست)

با استفاده از کش سایت، تعداد درخواست‌ها به سرور یا همان هاست کاهش می‌یابد که منجر به کاهش بار سرور و افزایش قابلیت اطمینان سرویس می‌شود. این امر برای وبسایت‌هایی با ترافیک بالا و بار زیاد بسیار مهم است.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو

سرعت بارگیری صفحات در وب سایت‌ها برای الگوریتم‌های موتورهای جستجو مانند گوگل اهمیت زیادی دارد. با استفاده از کش سایت و بهبود سرعت بارگیری، موتورهای جستجو می‌توانند محتوا وب سایت را بهتر شناسایی کرده و رتبه‌بندی بهتری به آن اختصاص دهند.

کاهش استفاده از پهنای باند

با استفاده از کش سایت، میزان استفاده از پهنای باند نیز کاهش می‌یابد. این امر می‌تواند برای وبسایت‌هایی که محدودیت پهنای باند دارند یا هزینه‌های پهنای باند بالایی دارند، مزیت قابل توجهی باشد.

بهبود تجربه کاربری

سرعت بارگیری صفحات وب تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربری دارد. با استفاده از کش سایت و بهبود سرعت بارگیری، کاربران تجربه بهتری را در استفاده از وب سایت خواهند داشت و احتمال بازگشت آن‌ها به سایت نیز بالا می‌رود.

نتیجه‌گیری

در این پست به سوال کش سایت چیس پاسخ دادیم در نتیجه کش سایت به عنوان یک فناوری مهم در بهبود سرعت بارگیری وب سایت‌ها و بهینه‌سازی کارایی آن‌ها استفاده می‌شود. با کاهش تعداد درخواست‌ها به سرور و بهبود تجربه کاربری، کش سایت تأثیر مثبتی بر عملکرد وب سایت‌ها دارد. با در نظر گرفتن اهمیت این فناوری و استفاده صحیح از آن، می‌توان بهبود قابل توجهی در عملکرد سایت ها ایجاد کرد.
انجمن وب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.